ســــآربــــآלּ
ســــآربــــآלּ

نام کتاب: مکیال المکارم(در فوائد دعا برای حضرت قائم)

مولف: مرحوم آیت الله حاج سید محمد تقی موسوی اصفهانی

مترجم: حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مهدی حائری قزوینی

ناشر: انتشارات مسجد مقدس جمکران

جلد: 2

توضیحات:

 

*مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم(عج)، کتابی ارزنده، ابتکاری و مهم است. مولف بسیاری از مطالب مربوط به عقیده ی مهدویت و موضوع حضرت حجت(ع) را تحت عنوان«دعا برای آن حضرت وتضرع به درگاه الهی برای حفظ وجود شریفش از ناملایمات و آفات» مورد بررسی قرار داده است.

مولف در سال 1330 به حج بیت الله الحرام سفر کرد، در مکه مکرمه وبای شدید پیش آمد و بسیاری از حجاج و زائرین را از پای درآورد. پس با خداوند پیمان بست که اگر سالم به وطن بازگردد، به تالیف این کتاب بپردازد.چون به وطن مراجعت کرد، عهد خود را وفا نمود و این صفحه های پر از تحقیقات علمی و تدقیقات لطیف و پر محتوا که مورد نیاز طالبان علم است، را تنظیم کرد.
مولف در مقدمه کتاب اشاره کرده که شوق او به دیدار امام زمانش(عج) او را بدانجا رساند که در خواب به زیارت و دیدار آن حضرت شرفیاب شد و به امر و دستور آن جناب اقدام به تالیف این کتاب کرد و حتی اسم آن را هم خود آن حضرت نهاد.
و به حق باید گفت: این اثر آیینه ی صاف خوش ذوقی و طبع روان مولف و اساتید گرامی او است. و نیز نمونه ای از تحقیقات علمی صحیحی است که در آن زمان در حوزه ی علمیه ی اصفهان رواج داشته، یعنی اوایل همین قرنی که اواخر آنرا می گذرانیم.
این کتاب مشتمل بر بحث های مختلف و بسیار با اهمیت در زمینه های حدیث، فقه، کلام، رجال و حتی فلسفه و ادبیات است که با اسلوب بدیع و سبک جالب و نتیجه گیری های درستی توام می باشد.
کتاب حاضر هشت بخش دارد به مقدار ابواب بهشت برین(جنت الماوی) و بار اول به همت فرزندان برومندش به سال 1369هـ.ق در اصفهان به زیور طبع آراسته شد(یک جلد در 587 صفحه) و دیگر بار در دو جلد به طور جالب و ممتازی به چاپ می رسد(سال 1398هـ.ق)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:کتاب,کتاب مکیال امکارم,مکیال المکارم,معرفی کتاب مهدویت,فوائد دعا برای حضرت مهدی,, توسط یه منتظر
   درباره وبلاگ

   آرشيو مطالب

   آخرين مطالب

   نويسندگان

   پيوند ها


   دانشنامه مهدویت

   پيوندهاي روزانه

   لوگوی دوستان

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نويسان جوان

انواع کد هاي جديد جاوا تغيير شکل موس